Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Voorlichtingsbijeenkomsten

Voorlichters van de Hartstichting verzorgen interactieve bijeenkomsten over hart- en vaatziekten en gezond leven. Dit doen zij op scholen, bij bedrijven of verenigingen. Er zijn bijeenkomsten te boeken over uiteenlopende thema's. In overleg is het programma altijd aan te passen aan de groepsgrootte of de wensen van de deelnemers.

Thema's voorlichtingsbijeenkomsten

De voorlichter houdt tijdens presentatie rekening met de wensen van het bedrijf, de vereniging of de school.

Bijeenkomst Hartgezonde jeugd

De bijeenkomst Hartgezonde jeugd is bedoeld voor ouders van kinderen op de basisschool. Ouders krijgen informatie over een gezonde leefstijl voor kinderen, de lesmethode Lekker Fit! en ze krijgen tips over:

• ontbijt, drinken, bewegen, tussendoortjes en gezonde traktaties
    • het maken van concrete afspraken met kinderen over voeding en beweging

Er is ook aandacht voor kindermarketing en het rookvrij opgroeien, onderwerpen waar de Hartstichting actief in is. In de bijeenkomst doen de ouders actief mee: door discussie doen ze nieuwe ideeën op en wisselen ze ervaringen uit.

> Meer over kindermarketing

> Meer over rookvrij opgroeien

De workshop van 1 uur is bedoeld voor 10 tot 20 ouders. Wil je de bijeenkomst voor een grotere groep boeken? Neem dan contact met ons op. In overleg met de voorlichter is het programma aan te passen. Bekijk de lesmethode van Lekker Fit!

Bijeenkomst gezonde leefstijl

De bijeenkomst 'Leef prettig en gezond!' zet deelnemers aan het denken over de eigen leefstijl. Ze krijgen algemene tips om de leefstijl aan te passen. In overleg met de voorlichter is het mogelijk om een speciaal thema te bespreken, zoals het bereiken van een gezond gewicht.

Het aantal deelnemers is minimaal 25.

Bijeenkomst hart- en vaatziekten

In overleg met de voorlichter zijn er diverse onderwerpen mogelijk:

• hartinfarct
    • hartstilstand
    • beroerte
    • hartfalen

Geef bij de aanmelding door naar welk onderwerp je interesse uitgaat. Het aantal deelnemers is minimaal 25.

Bijeenkomst vrouwen en hart- en vaatziekten

De voorlichter bespreekt van tevoren het programma met je door. Specifieke thema's, zoals het herkennen van hartklachten tijdens de overgang zijn ook mogelijk. Deze bijeenkomst gaat in op de volgende vragen:

• op welke signalen moeten vrouwen letten?
    • wanneer is het verstandig om naar de huisarts te gaan?
    • hoe verlaag ik het risico op hart- en vaatziekten?

Het aantal deelnemers is minimaal 25.

Tarieven en voorwaarden

Voor scholen en verenigingen kost de bijeenkomst € 60, exclusief de zaal(huur) en de consumpties. Voor bedrijven en overheidsorganisaties zijn de tarieven vanaf € 200. Informeer bij ons naar de mogelijkheden en vraag een offerte aan.

Bijeenkomst boeken

Stuur een e-mail en vermeld hierin de volgende gegevens:

• thema voorlichtingsbijeenkomst
    • naam en adres van de organisatie
    • contactpersoon: naam, telefoonnummer en e-mailadres
    • adres van de locatie van de bijeenkomst
    • gewenste datum en aanvangstijd en een alternatieve datum
    • aantal personen dat je verwacht

Annuleren kan tot maximaal 1 week voor de bijeenkomst. Bij te late annulering van bedrijven brengt de Hartstichting € 100 in rekening. Voor verenigingen zijn de annuleringskosten € 30.

Verstuur e-mail

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00 uur)