In beweging voor jou en je hart

Jij & je hart. Een onafscheidelijk duo met een levenslange band. Steek jij energie in je hart, dan geeft het hart jou direct energie terug. Daarom is het belangrijk om je hart goed te kennen en gezond te houden. Zo halen jij en je hart meer uit het leven! De Hartstichting helpt je hier graag bij.

Iedereen een gezond hart

Een gezond en sterk hart is een groot geschenk. Door actief en gezond te leven en je hart goed te kennen, zorg je goed voor je hart. Of je nu patiënt bent of niet. De Hartstichting helpt je. Bijvoorbeeld door je te stimuleren meer te bewegen en vanaf je 40e jaarlijks je bloeddruk te meten. Bekijk hieronder wat jij kunt doen om je hart gezond te houden.

Iedereen een hartgezond leven

Een gezond hart is niet vanzelfsprekend. Leef gezond, leef actief. Dan verlaag je de kans op hart- en vaatziekten.

Welk beweegtype ben jij?

Bewegen is goed voor je hart. We helpen je graag met het kiezen van de juiste beweegvorm. Doe de test en krijg direct tips die passen bij jouw type.

Doe de test

Iedereen kent zijn hart

Ken jij je bloeddruk, cholesterol en BMI? Dat is belangrijk, want als die te hoog zijn, kun je er op tijd aan werken.

Philip nam zijn hart jarenlang voor lief. Nu hij vader wordt, wil hij zijn leven beteren en zijn hart meer aandacht geven. Ontdek hoe hij dit aanpakt en hoe hij daarbij support krijgt van zijn hart. Philip & zijn hart, een onafscheidelijk duo. Kijk mee!

Iedereen snelle hulp

Als je de signalen van een hart- en vaatziekte herkent, kun je snel in actie komen. Iedere minuut telt. Handel snel en red het hart van een ander.

Iedereen de beste behandeling

Onderzoekers zoeken naar oplossingen om hart- en vaatziekten eerder op te sporen. Iedere dag. Krijg je toch iets aan je hart, dan wil je natuurlijk de beste behandeling.