Je kunt alles in de Gids bewaren om later terug te lezen, of om te delen. De gegevens die we verwerken tijdens je bezoek bevatten informatie over je gezondheid. Daarom hebben we toestemming nodig.

Meer over privacy en voorwaarden

Kinderen die op jonge leeftijd een gezonde leefstijl aanleren, lopen later minder risico op het krijgen van hart- en vaatziekten. Hoe help je ouders en kinderen met een gezonde leefstijl? Het afgelopen jaar gaf Totally Fit Kidz, een programma van RTL Telekids in samenwerking met de Hartstichting en de KNVB, op speelse manier een steuntje in de rug.

Afleveringen Totally Fit Kidz

In het 3e seizoen van Totally Fit Kidz gingen presentatoren Elindo Avastia en Ingrid Jansen op pad om basisschoolkinderen en hun ouders te motiveren voor een gezonde leefstijl. Verschillende basisscholen streden om de titel van Totally-Fit-School van Nederland. Wie weet er het meest over gezond eten en bewegen of wie is er het behendigst met de Speel-Je-Fit-bal? Ook dit seizoen waren er weer veel leuke ideeën voor gezonde schooltraktaties. Daarnaast leerden kinderen van bekende topsporters hoe ze thuis kunnen bewegen.

Pimp Your Snack

Kiezen voor een gezonde snack is soms lastig. Het aantal keuzemogelijkheden voor tussendoortjes is enorm. Wat neem jij mee naar school? Welk ‘10-uurtje’ geef jij jouw kind mee? Is dat croissantje nou wel zo’n goede keuze? De presentatoren van Totally Fit Kidz vergeleken samen met basisscholleerlingen verschillende snacks.

Gezonde jeugd

Kinderen die gezond eten en genoeg bewegen zijn minder vaak ziek, kunnen zich beter concentreren en zitten lekkerder in hun vel. En nog belangrijker: ze hebben minder kans op een hart- of vaatziekte als ze volwassen zijn.

> Meer over een gezonde leefstijl bij kinderen

Vragen over dit onderwerp?

Mail de Hartstichting

Bel 070 315 55 55 (ma t/m vrij van 8.00 - 17.00)