Wielerevent Six Day Amsterdam omarmt Hartstichting

Voldoende beweging houdt je hart gezond. Om het belang van beweging - en fietsen in het bijzonder - onder de aandacht van het publiek te brengen, stond wielerevent Six Day Amsterdam afgelopen week in het teken van de Hartstichting.

Six Days vond van 6 tot en met 11 december plaats in het Velodrome in Amsterdam. Een zesdaagse baanwielrenwedstrijd met een aantal van 's werelds beste professionele renners. Het evenement is een onderdeel van de Six Days Serie en doet naast Amsterdam onder andere Londen en Berlijn aan. De renners werkten een wedstrijdprogramma af op onderdelen als de Madison chase, de 40 ronde derny of de keirin.

Ambassadeurs voor de Hartstichting

Maar liefst drie ambassadeurs waren tijdens dit evenement in touw voor de Hartstichting. Het Nederlands wielerteam Yoeri Havik en Wim Stroetinga droeg tijdens het wielerfestijn trots het logo van de Hartstichting op hun shirts.

Ook olympisch baanwielrenster Shanne Braspennincx was aanwezig. Zij vocht zich na een hartinfarct terug naar een plek bij de Spelen in Rio afgelopen zomer. Tijdens het wielerevent Six Day Amsterdam ging zij in gesprek met toeschouwers over het werk van de Hartstichting en de mogelijkheid om HARTfietser te worden tijdens Ronde van Noord-Holland.  Lees haar verhaal

Fietsen voor de Hartstichting

De Ronde van Noord-Holland vindt plaats op 22 april. Ook op dit evenement is Shanne Braspennincx aanwezig om de deelnemers een hart onder de riem te steken. De Hartstichting zoekt nog HARTfietsers voor dit evenement.

Meer informatie en inschrijven

Deel via: