Vriendenfonds

Een dag om nooit te vergeten voor de 30-jarige Joyce de Roo uit Naaldwijk. Gisteren werd zij uitgebreid in het zonnetje gezet in het Krasnapolsky Hotel in Amsterdam. De VriendenLoterij had hier een mooie verrassing voor haar: een bijdrage van 2.000 euro voor een grote hoekbank waarop Joyce kan rusten en relaxen.

Joyce heeft op jonge leeftijd al veel meegemaakt. Op haar 26e kreeg ze een zwaar hartinfarct. Haar hart werkt nog maar voor 30 procent. Hierdoor is haar leven ingrijpend veranderd. Haar slechte lichamelijke gesteldheid zorgt ervoor dat haar wereldje kleiner is geworden. Toch zit Joyce niet bij de pakken neer en is ze actief voor de Hartstichting. Ze vindt het belangrijk om aandacht te vragen voor het eerder herkennen van hart- en vaatziekten bij vrouwen. Zo werkte zij mee aan een film en diverse campagnes van de Hartstichting. Ook vertelt zij waar ze kan haar indrukwekkende en aangrijpende verhaal.

Lees het verhaal van Joyce

Even uitrusten is van levensbelang

Edith van Paassen: “De Hartstichting is heel blij met de openheid waarmee Joyce haar verhaal vertelt. En zij kan wel een steuntje in de rug gebruiken. Daarom besloten we te schrijven naar de VriendenLoterij en een aanvraag te doen bij het VriendenFonds. Goed uitrusten in een fijne  omgeving is voor Joyce heel belangrijk. Een mooie bank is daarbij een uitkomst!”

Joyce is helemaal beduusd als Wolter Kroes, ambassadeur van de VriendenLoterij, haar dit goede nieuws vertelt: “Oh wat fijn, wat ben ik hier blij mee! Nu kan ik ’s middags als ik moe ben even lekker met mijn hondje en de kat languit op de bank. Want overdag in bed gaan liggen, daar voel ik me niet goed bij.”

VriendenFonds vervult hartenwensen

Twee keer per jaar kunnen goede doelen, clubs en verenigingen een aanvraag doen bij het VriendenFonds om iemand een steuntje in de rug te geven of in het zonnetje te zetten.

Meer informatie over het VriendenFonds

Fotografie: Roy Beusker. Op de foto staan de vertegenwoordigers van 4 organisaties met de mensen die in het zonnetje werden gezet. Helemaal rechts op de foto Joyce.

Hartstichting en VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt 49 goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn. De Hartstichting is een van die goede doelen. Deelnemers kunnen meespelen voor een zelfgekozen goed doel. Veel mensen kiezen ervoor mee te spelen voor de Hartstichting.

Elk jaar worden de opbrengsten bekend gemaakt op het Goed Geld Gala in Amsterdam. Over 2016 kreeg de Hartstichting een schenking van maar liefst 1.300.975 euro uit de loterij-opbrengsten van de VriendenLoterij. Lees het persbericht

Deel via: