Vandaag ontving de Hartstichting een cheque van 12.000 euro uit handen van eigenaresse Arina van Damme van Fit4Lady. De opbrengst is bestemd voor onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen.

Tijdens de campagne HartenVrouw, in september, kwam vrouwenfitnessclub Fit4lady in actie voor de Hartstichting. In alle 13 Fit4lady-clubs in Nederland konden vrouwen vijf weken lang werken aan hun gewicht en gezondheid. Maar liefst 1188 vrouwen deden mee. Per deelneemster doneerde Fit4lady 10 euro aan de Hartstichting.

Arina van Damme van Fit4Lady is blij met het resultaat: “Het enthousiasme van de filiaalhoudsters en deelneemsters was groot. Wat er gebeurt met je gezondheid als je gaat bewegen. Gewichtsverlies, een lager vetpercentage en betere conditie. Voor veel vrouwen is dit een eerste stap naar een gezondere leefstijl. En het is geweldig dat we dit jaar de actie van vorig jaar hebben overtroffen.”

Onderzoek naar het vrouwenhart

Edith van Paassen van de Hartstichting: “Onder vrouwen zijn hart- en vaatziekten nog altijd doodsoorzaak nummer 1. Onderzoek naar het vrouwenhart is hard nodig. Om hart- en vaatziekten eerder te herkennen én de zorg voor vrouwen te verbeteren. Fit4Lady draagt hier op een prachtige manier aan bij. Daarnaast helpt zij vrouwen met bewegen. Bewegen is een belangrijke factor in een gezonde leefstijl en verkleint de kans op het krijgen van hart- en vaatziekten. Deze actie van vrouwen voor vrouwen verenigt dus twee doelen. Wij zijn dan ook heel blij met deze samenwerking met Fit4Lady.”

Deel via: