Een reanimatiecursus op de club

Wil jij hartveilig voetballen mogelijk maken op de club? Dan is het belangrijk dat er altijd iemand aanwezig is die kan reanimeren. Een reanimatiecursus organiseer je daarom het liefst met leden die veel op de club zijn. Samen met de KNVB en de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR) bieden wij er één op maat aan. Bij jou op de club, voor maximaal 6 deelnemers. Hier vragen wij een zeer scherp totaalbedrag van € 150 per cursus voor. De Hartstichting neemt hiervan voor elke club eenmalig € 50 voor haar rekening.

Wat kun je verwachten?

• De deelnemers leren een hartstilstand herkennen.
  • De deelnemers leren hoe je borstcompressie en mond-op-mondbeademing geeft.
  • De deelnemers leren hoe je een AED bedient.

Kortom: in 2,5 uur tijd leren de deelnemers hoe je een leven redt. Niet alleen op de club, ook in de buurt, thuis of op het werk. Daarmee maken we naast voetbalclubs ook Nederland hartveiliger.

Vraag nu een reanimatiecursus aan

Meld jouw club aan en wij brengen je in contact met een reanimatie-opleider in de buurt. Nu met speciale korting van € 50.
Een reanimatiecursus

Een project in samenwerking met de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR).

Hartstichting-NRR-logo-samenwerking-reanimatiecursus-voetbal

Een AED: onmisbaar voor hartveilig voetballen

De schok van een AED kan tijdens een reanimatie het verschil maken. Al minuten voordat de ambulance er is. Het is daarom heel belangrijk dat er op elke voetbalclub één hangt. Goed in het zicht, zodat er in een noodsituatie direct gebruik van kan worden gemaakt.

Checklist voor een hartveilige club

• Leden kunnen een hartstilstand herkennen.
  • Leden weten dat je dan direct 112 moet bellen.
  • De club organiseert een reanimatiecursus, zodat er leden zijn die weten hoe je moet reanimeren.
  • De club heeft een toegankelijke AED. Het liefst aangemeld bij reanimatie-oproepsysteem HartslagNu.
  • De club zorgt voor goed onderhoud en beheer van de AED.
  • De club roept leden die kunnen reanimeren op om zich aan te melden als burgerhulpverlener bij HartslagNu.