Niet op tijd de juiste behandeling

Hart- en vaatziekten worden bij vrouwen nog te vaak over het hoofd gezien. Bij een hartinfarct krijgen vrouwen vaker minder duidelijke klachten dan mannen. Dit maakt het moeilijker om een hartinfarct te herkennen. Ook de behandeling van vrouwen schiet nog tekort. Dat moet veranderen en daar vragen we aandacht voor op Dress Red Day!

Samen maken we het verschil

We vragen meer aandacht voor meer kennis, onderzoek en oplettendheid van artsen. Zo kunnen meer vrouwen op tijd de juiste behandeling krijgen. Dankzij onderzoek is er meer bekend, maar helaas is er nog een hoop onduidelijk.

Ligt jouw rode kleding klaar voor 29 september?

Doe mee en draag een rode outfit. Tip: vraag je vrienden en collega's om ook mee te doen!
Een vrouw draagt een leuke rode outfit

Op weg naar een betere behandeling

Het is belangrijk dat we aandoeningen die vaker voorkomen bij vrouwen beter kunnen opsporen en behandelen. En dat hart- en vaatziekten bij vrouwen sneller worden herkend. De Hartstichting investeert daarom 3 miljoen euro in een speciaal groot onderzoeksprogramma. Dit programma richt zich op het opsporen en behandelen van hart- en vaatziekten bij vrouwen.

In het rood op 29 september

Op 29 september maken we iedereen bewust van het belang van aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. Ook mannen kunnen daarom meedoen. Samen gaan we in het rood op Dress Red Day.

Hartstichting medewerker vormt een hart met haar handen

Deel jouw outfit op social media

Maak een foto van je mooie kleding en deel het op sociale media. Vergeet ons (@Hartstichting) niet te taggen en de hashtag #dressredday2023 te gebruiken.